Thursday, October 28, 2010

orang alim ulama' kata..kalau nak iman kita meningkat...kita kena selalu jumpa orang...cerita tentang kebesaran Allah...bila jumpa orang...baru ada kekuatan...bila ada kekuatan...nak buat ibadah senang...nak dakwah pun senang...cerita kebesaran Allah je...susah sangat ke?ntah lah...aku sendiri pun...nak ajak sorang g masjid pun...orang xnak ikut...susah2...
nak bezakan yakin dan percaya pulak.....senang je...kadang2 umat Islam sekarang nie cakap ye...percaya Kewujudan Allah....tapi xyakin Allah ada...bukti? Senang je...bile senang lupa Allah...bile susah baru terhegeh2...kalau nak mintak sesuatu...mintak kat makhluk...bukan pada Allah dulu...contohnya...bila sakit...demam ke...sepatutnya solat sunat dua rakaat...mintak Allah sembuhkan penyakit...kemudian..baru lah jumpa doktor mintak ubat..tapi kena yakin yang Allah yang sembuhkan semua penyakit...hmmmmmm...macam 2....beza antara yakin dan percaya pulak...contohya...saya seorang pemanah yang tepat...semua orang percaya yang aku nie seorang pemanah yang tepat..tapi bile aku panggil aku panggil seorang wakil letakkan buah oren..ataupun buah epal atas kepala orang 2..kemudian aku cakap aku nak aim kat buah oren/epal tadi..agak2 dia yakin x aku boleh buat mcm 2?
??????fikir2kan...

No comments:

Post a Comment