Saturday, December 4, 2010

Ujian


Masjid Jamek Sri Petaling pandangan dari dalam masjid

Baru-baru nie (baru xbaru jugak lah) aku pergi iktikaf di Masjid Sri Petaling...saje2..lepak2 kat situ...daripada xtentu hala...baik lepak kat masjid..ada faedahnya...kan=)...aktiviti pada hari tersebut macam biasa..tidur xhingat punya dengkur...satu masjid dengar...solat subuh...lepas tu dengar bayan Suboh...terkesan jugak bayan pagi tu kat hati aku ni...lepas tu aku pun ke belakang nak ambik beg aku...alih2..aku sedar beg aku 2 dah xde...kena sambar orang lah nie...aku rilek...xpanik...walaupun handfhone ngan beg duit aku ada kat dalam tu...tapi aku control...xmenggelabah...ape yang mampu aku buat mase 2? Hanya pasrah...berserah pada Allah...solat sunat hajat 2 rakaat...doa nangis2...lepas 2 aku pun baring kat dalam masjid tepi tiang tempat beg aku hilang tadi..tiba2 Azmer datang dia pulang kan beg kat aku..terus melompat aku yang tadinya baring..haha...suka lah beb jumpe balik barang yang hilang...aku check barang2 dalam beg aku tu...fhone dah xde ngan beg duit skali...nasib baik lah aku memang dah xde duit mase 2...ada pun RM 2 je..ha..ambik lah..rezki kau lah 2..aku kata..walaupun fhone aku dah hilang..tapi aku tetap gembira dan memanjatkan setinggi-tinggi rasa kesyukuran kepada Allah kerana atas belas kasihanNya terhadap aku...dia temukan balik beg aku yang hilang...bukan mudah untuk berubah..kena tempuh banyak onak dan duri...ujian yang mencabar...sabar je lah menghadapi segala rintangan dan ujian...apa yang penting skali aku nak tekankan kat sini ialah walau macam mana pun susah kita...berdoalah dulu kepada Allah...kemudian baru ikhtiar nak buat ape..I.Allah..Allah akan permudahkan..=)

No comments:

Post a Comment