Saturday, June 11, 2011

Terengganu came back..

Game malam nie...memang best..sebab kita nak tengok game yang best....sebab sape nak tengok game yang xbet?betul?sape2 yang tengok secara langsung di astro arena ataupun yang pergi stadium sendiri, game malam ni memang menghiburkan para penonton. 1st half xde ape2..sebab masing-masing masih mencari rentak untuk membuat serangan..tapi lepas 2nd half minit ke 80 Nurul dari pasukan kelantan telah menjaringkan gol untuk pasukan Kelantan. gua memang dah putus harapan dah terhadap pasukan Terengganu lepas kena gol yang mengejut macam 2..hampa betul..Walaupun bukan skuad negeri 9 yang beraksi malam 2.tapi aku masih menaruh harapan yang tinggi pada pasukan Terengganu malam tadi.. tiba2 keajaiban terjadi di minit2 last, apabila lorongan cantik daripada Asha'ri kepada Manaf akhirnya membuahkan hasil. Kerana pada minit yang ke 95 mcm 2..pasukan Terengganu akhirnya jumpa gol yang dicari2..ape2 pun aku memang puji semangat kesukanan yang ditonjolkan oleh pasukan terengganu..berjuang sehingga ke titisan ke akhir. Walaupun pada saat2 akhir pun..tetap masih bersemangat nak cari gol penyamaan. Macam 2 lah baru ada semangat kesukanan.


Aku rasa sedih terhadap segelintir penyokong kelantan..kerana emosi membatasi akal fikiran...balingan mercun tetap dibuat kerana terlalu bersikap emosional (gua xcakap semua, cakap segelintir, kang terasa xtentu pasal pulak kan). Baling mercun kat penjaga gol Terengganu. Nasib baik xkena..kalau kena..hal seperti itu boleh mengundang kecederaan kalau rambut individu tersebut terbakar..cuba bayangkan..terdapat juga segelintir daripada penyokong kelantan yang membaling botol, benda macam ni yang xnak nie..kotor lah padang,stadium sume sape yang nak kemas, bukan stadium je yang kotor, tetapi akibatnya juga akan merencatkan rentak permainan kedua-dua pasukan sekiranya balingan botol air tadi masuk ke padang..perkara ini juga boleh mendatangkan kecederaan kepada para pemain yang lain...kan?Betul x ape yang aku cakap...aku harap penyokong2 xkesah dari negeri mana...sokonglah pasukan anda dengan bersungguh2..TAPI JANGAN TERLALU FANATIK sangat..sampai membakar, membaling objek, menembak laser dan macam2 lagi lah...ape2 pun tahniah untuk pasukan terengganu dan kepada pasukan kelantan..cuba lagi tahun hadapan..gomo klate gomo..jgn kena gomo dah..hehe =)..sokonglah secara aman dan tenteram tanpa terjadi sebarang pergaduhan..k?!


p/s : lawak jugak tadi sebab mulanya penyokong terengganu dah mula beransur2 meninggalkan stadium kerana menjangkakan pasukan mereka telah tewas tapi lepas masuk balik sebab masih ada harapan untuk pasukan terengganu menjulang piala FA..pasukan lawan punya lah sokong xde nak hengat...alih2..senyap..pastu beransur2 surut....balik..hahahaha..macam2..=)

No comments:

Post a Comment